Elaka Gestalter På Himlen - Minns 1933

Idag har jag ägnat mig åt att först fotografera moln med min kreativa app, där jag valde att göra bilden som en blyertsteckning.

När det var klart gjorde jag en digital teckning på bilden. Den föreställer en dröm jag hade för några år sedan, där jag såg två elaka gestalter uppe på himlen.

Jag hade tänkt att använda teckningen som illustration till någon av nyheterna för dagen. Jag fann en nyhet som berättar om att det högerextrema partiet FPÖ kan bli det första högerextrema partiet i Västeuropa att ta makten.

I år var det 83 år sedan österrikaren Adolf Hitler tog makten -i Tyskland- med kända konsekvenser.

För ett antal år sedan hade Österrike en judisk förbundskansler som hette Bruno Kreisler, som var en uttalad fiende till Israel.

Idag skulle jag inte vilja bo i Österrike om jag vore jude.
 
 
 
#Foto - #Judar - #Tid - #art - #digitalkonst - #nyheteridag - #photography - #teckning - Dark - Dröm - Historia - Moln - Skuggor - Svartvit