Tro, mod ock mörker

Nyhetsguiden 

Jag råkade klicka mig in på Nyhets guiden ock bloggen ‘Sonja  Hej'!

Hon berättar om att hon helt nyligen har blivit en kristen.

 Tidigare har hon uppfattat kristna som rent töntiga.

I kommentarsfältet ser jag att många tycker att det var modigt av henne att berätta om sin tro ock hur hon mådde.

Själv återkom jag till tro när jag var i 19. Jag genomgick en mycket 

mörk period i mitt liv, där mobbing ingick.

 

När det var som mörkast 

Då, när det var som mörkast, råkade jag läsa en artikel som återgav en profetia som beskrev tiden när Jesus återkommer.

“Då kommer kvinnor att ha kort hår ock män kommet att ha långt hår. Bägge könen kommer att gå klädda i långa benklädnader ock gränsen mellan könen kommer att suddas ut”.

Jag rusade upp på rummet ock bad ock liksom upplevde att Bibeln talade till mig - Ordet blev levande!

  • Jag har upplevt mycket mörker även efter det, men då har de här orden kommit till mig på olika sätt: “Ge inte upp”!

 

Ock det här vill jag skicka vidare till alla

med en bön från Sonjas blogg.

 

"Gud. Hjälp mig att i ord och handling lyfta alla människors rätt till frihet och trygget. Hjälp mig att göra någon slags nytta, trots att jag känner mig så liten och obetydlig i allt det här.  Amen".

 

Sonja Hej:

http://ng.se/blogg/hej-sonja/jag-ar-kristen-nu

#geinteupp - #könen - #mobbing # mörker - #modigt - #nöjesguiden - #ordet - #sonjahej #tro - Teckning