Fantomen På Operan

Fantomendröm
Headerbilden!
 
I väntan på en föreställning av musikalen"The Phantom Of The Opera" på ´Her Majestys Theatre` i London i slutet av Maj 2015.
Någon tid efter det att jag, min hustru ock en äldre kvinna i vårt sällskap hade sett föreställningen, hade jag en dröm som anknöt till föreställningen. Men den ska jag berätta om i ett senare inlägg.
 
Set My People Free
 Det som faktiskt fick mig att starta den här bloggen var att jag fick ögonen på ett blogginlägg av Mona Walter, som växte upp i en muslimsk familj i Somalia, ock flydde till Sverige. Hon skrev om en manifestation som hon och organisationen "Set My People free" hade planerat att hålla i Rinkeby idag lördagen den 3:e oktober. 
Jag ser en skrämmande föreställning äga rum i vårt samhälle idag, där yttrandefrihet och rätten att ostraffat välja eller helt avstå från en religion ifrågasätts av hårdföra islamister. 
Ock på den andra sidan har vi de "främlingskritiska svenskar som vill stoppa människor som flyr för sina liv från, nu senast, kriget i Syrien. I grund har dom två motpolerna i grund samma inställning.
Drama - Fantomen - London - Musikal - Thephantom