Intrigbild - Bron


Målning: Bengt Lindkvist 


Spolar våldsscener

‘Serien Bron’ igen!

Vi har just sett del 5 av säsong 3, jag ock min hustru. Några scener, som vi tycker är för våldsamma spolar vi förbi.

Jag själv har aldrig mått bra av att se grova våldsscener. Ock de grymma rasistmorden i Trollhättan gav en speciellt dålig smak.

Men intrigen gillar vi, ock spänningen, som när kriminalpolisen Sagas nya chef, Linn, har börjat intrigera mot henne.

Ett citat som jag kommer att bära med mig från ‘Bron' är från Sagas nye danske kollega, Henrik, efter det att  Saga har haft en konfrontation med Linn.

“Din chef ska vara ett stöd för dig, inte någon som bryter ner”! säger han, ock erbjuder sig att tala med Linn.

Tyvärr är det alltför många i det verkliga livet som känner igen sig i det här i arbetet, skolan ock i samhället.