Morden I Paris

   

   Flashig Nyhet

Jag såg en nyhet fladdra förbi lite flashigt innan jag lade mig.

Etthundratjugo (120) personer, minst, dödade någonstans.

Jag tänkte inte så mycket på nyheten då, annat än att en stor olycka hade inträffat.

Extra Nyhetssändning-Paris 

När jag vaknade på morgonen ock satte på radion på Sveriges Radios app på Smartphonen, såg jag direkt att det var en extra nyhetssändning.

Först trodde jag att sveriges statsminister blivit mördad.

Istället hade något fruktansvärt hänt i Paris.

Det för mina tankar till Hitlers SS-förbands mord på franska civila.

 

Mördarna döljer sig

Det mest vidriga är att mördarna döljer sig bland den muslimska befolkningen.

Därmed säger jag inte att alla muslimer är farliga mördare. Det är dom inte. Men det var 800 år sedan Europas korsriddare mördade både muslimer, judar ock mellanösterns bofasta kristna (dom såg ju ut som muslimerna; samma kläder, samma utseende).

        Etablerade Terrorister 

Många av de islamistiska terroristerna har varit välutbildade ock etablerade.

Så talet om utanförskap köper jag inte.

De är dom vi ska stänga dörrarna för, ock utvisa, inte dom som flyr för sina liv.

Nyheter24:

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/817340-varlden-sluter-sig-samman-och-hedrar-offren-i-parisBvvvv
 
Paris

Je suis parisiens(?!)
(Hoppas översättningen blev rätt)
"Musical - #Avrättning - #PrayForParis - #terror - Executions - paris - prayers4paris